Styretap og langhulsboremaskine


Efter jeg havde skåret mine tapper, havde jeg tegnet mine styretapper. Dem skar jeg ud på båndsav efter landet.
Bagefter skar jeg gering på tapperne på rundsav, for at de kunne mødes inde i benet.

For at sætte stellet fast til bordpladen, borede jeg huller i sargen med langhulsboremaskinen. De huller der sidder i sargen, som går på langs med træet i pladen blev runde, og de der gil på tværs blev ovale, så træet kan få lov til at arbejde.
Jeg lavede sænkede huller, så skruen ikke behøvede at være så lang. 
Skruerne kommer til at gå halvejs op i pladen.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

auguste håndværk

Billeder og fortællinger fra mine rejser og oplevelser instagram:augustebjerre -*- opskrifter:auguste.blogg.se

RSS 2.0